Gå til indhold

Sådan sendes vurderingen ud

Som boligejer får man en række oplysninger om ejendommen, inden man får vurderingen og mulighed for at klage over den.

Inden vurderingen af en ejendom sendes, får boligejeren de oplysninger, som Vurderingsstyrelsen mener, er væsentlige for den nye vurdering. Det kaldes deklarationen. Hvis der er fejl i data, eller der mangler oplysninger, skal boligejeren give Vurderingsstyrelsen besked inden for 4 uger.

Boligejeren får besked med Digital Post, når Vurderingsstyrelsen har vurderet ejendommen.

Efter modtagelsen af vurderingen får den enkelte boligejer besked fra Vurderingsstyrelsen, når der kan klages. På dette tidspunkt får du mere at vide om klagemulighederne og klagefristen. Vejledningen om muligheden for at klage står i dokumentet Kompensation og/eller klage, som du finder på vurderingsportalen.dk. Du kan også læse generelt om klagemulighederne på Vurderingsportalen.

Læs om klagemuligheder på Vurderingsportalen

Som boligejer kan du både klage over den nye vurdering for 2020 og vurderingerne for 2013, 2015, 2017 og 2018 (de historiske vurderinger). Du kan også klage over eventuelle omvurderinger af din ejendom for årene 2013-2019.

Hvis du er fritaget fra Digital Post, får du beskeder om vurderingen med almindelig post.

Læs mere om ejendomsvurderingerne på Vurderingsportalen