Du er ved at oprette en klage

Læs mere om, hvad du skal have klar for at oprette en klage om et køretøj. Eller gå direkte til NemLogin og opret klagen.

Hav følgende parat

  • Dit NemID
  • Et betalingskort eller MobilePay.
  • Begrundelsen for din klage.
  • Afgørelsen, du klager over.
  • Myndighedens sagsfremstilling, hvis du har modtaget en.
  • Evt. yderligere dokumenter, der underbygger din klage.
  • Fuldmagt (hvis du klager på vegne af en anden).

Du kan indsende filer som pdf, doc, docx, jpg, png, tiff. Du kan indsende op til 100 MB i alt.

Betaling af klagegebyr

I de fleste tilfælde opkræver vi et klagegebyr for at behandle din klage. Klagegebyret skal betales samtidig med indsendelsen af klagen.

Klagen bortfalder, hvis ikke klagegebyret bliver betalt samtidig med indsendelsen af klagen.

Du kan betale klagegebyret med betalingskort eller MobilePay.

Læs mere om klagegebyret på denne side.

Er du professionel partsrepræsentant, kan du udskyde betalingen af klagegebyret. Læs mere om udskydelse af betalingen her.

Er du fritaget eller undtaget fra digital post?

Hvis du er fritaget eller undtaget fra digital post, kan du sende din klage med almindelig post, eller du kan aflevere din klage til Skatteankestyrelsen ved personligt fremmøde. 

Du skal betale klagegebyret via bankoverførsel senest samtidig med indsendelsen af klagen, ellers bortfalder den. Du skal overføre klagegebyret til reg.nr. 0216 kontonr. 4069029361.

Hvis du har flere spørgsmål om digital klage og kommunikation, så find svar på denne side.

Vil du vide mere om, hvordan vi behandler din sag?

Læs mere om, hvordan vi behandler din sag.